What does "En alldeles vanlig scrappare" means?
The answer is " Just an ordinary scrapper" :-)

torsdag, maj 24, 2012

Kränkningar eller ej ?

Kommentar till nedan:

TACK ang Allt om scraps kränkningar

Jag vill bara säga ett VARMT TACK för all den vänlighet, stöd och respons jag fått när det gäller mitt blogginlägg "Kränkningar eller ej" som gäller nättidningen Allt om Scraps beteende och förtal gentemot mig.
Och tack för att ni delgivit mig, att ni är många som råkat ut för dessa personer och deras personangrepp.
Tack för att ni bekräftat att jag inte gjort något fel.
Det ger mig återigen tro på scrapmänskligheten som jag älskar så, men gör mig ändå ledsen att vi är så många som råkat ut för samma sak.

Tacksam kram, Jannike :-)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan bara med stolthet konstatera att Allt om scrap (nättidning) anser att jag har så stor betydelse att de b l a ägnar en stor del av mig och vad jag tycker om kränkningar i både svar och blogg.

Jag tackar för reklamen :-) och  jag är förutom att vara allergisk mot kränkningar även superallergisk mot översitteri och maktmissbruk.

Att citera mig och ha ett sådant fokus på det jag tycker, när man citat "Tja, vi har mellan 10 000-15 000 läsare av inspirationstidningen och turligt nog verkar de flesta inte bli irriterade utan kan stå ut med detta "fel". slut citat, tar jag som en komplimang.

Men vi kan ju också vända på det....är det inte en större kränkning att vända 10 000 - 15 000 personer att tycka illa om en enskild person p g a jag i detta fallet inte tycker det är ok att be folk ta bort ett harmlöst inlägg från sin blogg?

Vilket AoS själva skriver att de bett personen i fråga att göra. Det blir inte mindre allvarligt för att man lägger till ordet trevligt.

Detta säger betydligt mer om de personer som utövar maktmissbruk och förtäckta hot.

Vad är AoS rädda för...att jag ska själpa deras verksamhet???

Jag förstår inte heller den reaktion hos AoS, det är ur mitt perspektiv ett märkligt förfarande.

Normalt säger man som tidning om någon gör ett minimalt vänligt påpekande "Oj, vad bra! Vi rättar till det direkt. Tack!"

Detta har verkligen blivit en höna av en fjäder! Det handlar i grund och botten om ett enda ord om att Julie arbetar med stenciler, i övrigt är allt annat överensstämmande med AoS artikel.

Men den sista syrliga kommentaren i skribentens blogginlägg visar ju på vilken nivå detta ligger på.
Citat "För övrigt tror jag inte ens Julie bryr sig...då hade hon väl hört av sig???"

Först skrattade jag bara åt det, men sedan blev jag förvånad över att vuxna kvinnor kan bete sig på detta sättet.
Efter det blev jag arg, riktigt arg, därav min långa roman och jag tror att om någon följer detta (jag kan ju inte precis skryta med många följare) att dessa kvinnor inte förstår vad de gör.

Blogginläggets rubrik är citat "Hets mot....." slut citat
Hur kan man någon bara uttrycka sig så??????
Det är direkt kopplat att jag /vi skulle utöva något typ av rasistiska påhopp och personangrepp.
Det handlar ju överhuvudtaget inte ens om det.
Och jag tänker INTE be er ta bort det, självklart inget av det ni skriver, men jag blir förundrad över hur ni missbrukar vårt svenska språk, men det får stå för er.

Jag är öppen om vem jag är. Jag gömmer mig inte bakom något nick.
Jag hade reagerat på samma sätt om vi suttit och fikat ihop.
Det handlar mina grundvärderingar.

Dessutom är det med stor självömkan om vad lilla jag kan ha åstadkommit denna person som
citat " Det kunde ha resulterat i att jag aldrig mer velat skriva en artikel...nu är det förstås inte så, jag har en till på gång i nästa tidning:-) men om tänk om jag haft en annan personlighet, om det var min första artikel någonsin..??" slut citat

Hmmmmm...tänk om jag är en mycket skör person och lägger ner allt när AoS med en genomslagskraft (enligt dem själva på 10-15.000 personer) anser att jag inte får tycka att det är fel att be någon ta bort inlägg i deras personliga bloggar.

Utöver det så skriver deras Chefdirektör :
citat "Tror förresten att Pia var med i vår stora tävling för några år sedan utan att lyckas speciellt bra. Surt sa räven om rönnbären kanske? " slut citat

Detta är mycket anmärkningsvärt och beskriver verkligen nivån och proffsigheten från AoS sida!!!

Tänk om Pia är en skör person och bara lägger av??
Dessutom pratar ni om en person som har uppdrag både nationellt och internationellt.
Behöver jag säga mer........

Jag undrar (fast jag vet, eftersom jag riktar kritik mot en grupp som uttövar påtryckning som strider mot tryckfrihetslaget och gruppen (som är betydligt större som maktfaktor) förtalar enskild person) vem som kränkt vem....rent juridiskt?

Och jag har inga problem med att driva detta som ett juridiskt förtalsärende.
Och i Pias fall blir det ännu tydligare.

Vad har jag då gjort för att få denna massiva kritik och förtal av AoS?

Jag har sagt, de har själva skrivit detta i min blogg, att de uppmanat att Pia tar bort en enda ynka mening (som var korrekt, det har de själva också noterat öppet) och jag reagerar på att det är inte ett korrekt beteende.

Varken mer eller mindre och resultatet blir att de hetsar alla deras läsare att tycka vi är de elakaste personer som finns.

Jag sitter med hakan vid golvet att vuxna människor kan reagera på ett i mina ögon sett, otroligt egoistiskt och barnsligt sätt.
Som inte får några konsekvenser för deras del, men kan få förödande konsekvenser för oss enskilda personer.

Och tro mig, i mig har ni förlorat en trogen läsare, för ni har kränkt mig långt mer än vad jag överhuvudtaget kommer i närheten av er.
Jag är DT-medlem vid två butiker och vill inte ha ert förtal hängande över mig och dessutom felaktigt anklagad.
Jag har alltid uppskattat ert ideella arbete och aldrig sagt ett ont ord om er, men nu har ni verkligen passerat gränsen.

Jag förväntar mig en offentlig ursäkt för ert beteende till oss båda, som ni utsatt oss för, utan syrliga kommentarer och fulheter.

Vi har inte givit oss på personangrepp och/eller personpåhopp utan sakfråga och för era personangrepp vill jag ha en offentlig ursäkt.

Jag är också den första att be om ursäkt, om min grundvärdering ang tryckfrihetslagen är felaktig.

Men en sak är vi mycket överens om.....
citat "Det är lätt att tappa respekten för men svårt att återfå den..." slut citat
Men som sagt tack för att ni sprider min grundvärdering som jag är stolt över och min blogg! :-)

Ps! Ni är välkomna att få både mitt personnummer, fullständigt namn, adress och alla telefonnummer om ni så önskar det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

MYCKET!!! väl skrivet!!!

Rosjen sa...

Tack det värmde!!!! :-)//Jannike

Unknown sa...

Tack Jannike! :) *kram*