What does "En alldeles vanlig scrappare" means?
The answer is " Just an ordinary scrapper" :-)

tisdag, maj 01, 2012

DT - En Mors Dags ask åt Scrappwebb

Här kommer mitt första inlägg som inspiratör hos Porslinsblomman/Scrappweb och jag hoppas att ni blir inspirerade att införskaffa och skapa av alla de olika askar Gun har till försäljning!

Jag fick med mig en ask med en härlig bubbla som man kan fylla med olika saker.
Jag fyllde den med blommor.

Och majas nya papper! :-)

Det går utmärkt att fylla den med en present eller varför inte ett minialbum!

Här kommer närbilder:

Ett tips från mig är att, jag brukar måla min askar mm med arkrylfärg och använda någon typ av matt master medium/dekoupagelim/ multimedium. ("Kärt barn har många namn").
Jag tycker det får en bättre stadga och håller bättre.

 


Hos Gun hittar ni många läckra metalldekorationer!
Här har jag använt mig av runda cirklar och hörn.
Ni ser också de helt underbara band som kommit in precis!
Jag har spets i bubblan och en variant på kanten.


Askens botten har jag målat på samma sätt och stämpeln som ni ser finns ju såklart hos Scrapwebb!
Där finns också ett brett utbud på pennor i olika bredd för att föra journaling och doodla med.

 
De rosa hörnen är en cirkel som är vikt två gånger och sedan klippt in till mitten på ett ställe.
Här ser ni den färdiga asken.

 
Tips!Jag kan rekommendera Prima och Ingvild Bolmes serie av chalkar, de är mycket bra att använda på clearstamps, i motsatts till andra märken av chalkar på marknaden.

Lycka till !

1 kommentarer:

Unknown sa...

Den är så vacker denna lilla ask! /Pia