What does "En alldeles vanlig scrappare" means?
The answer is " Just an ordinary scrapper" :-)

onsdag, april 07, 2010

DT-LO för Tant Scrappa no 3 - Teatro Olimpico 1585

Vilka underbara papper och detaljer det var i kitet!!

Här har jag gjort en LO med vykort.
Det är ju inte alltid man får lov att fotografera när man tittar på en kulturskatt, så här ser ni ett tips vad man kan göra med just vykort.

Detta är Teatro Olimpico av Andrea Palladio. Den finns i Vicenza, Italien och är palladios sista verk, 1585 och världens äldsta teater med tak.

Jag har klippt med en möstersax runt vykorten så att de ser ut som gigantiska frimärken.
Jag sandpapprade dem för att passa in i det övriga vintage-looken.


Kanten har jag stämplat med två olika stämplar, swirls och text. Dessa är privata, men det går att använda i princip vilka stämplar som helst. Jag har även stämplat gatulampan och allt med distress vintage photo
Det möntrade papperna är Glitz och finns i månadspaketet.

Halvpärlor, Chipboard Swirls som jag målat med ljus akrylfärg, smutsat ner med distressen och sedan lackat med crackle paint. Bokstäverna som jag bara älskar är Primas.


Detta är Melissa Frances och är privat inköp, jag har smutsat ner dem med distress och crackle paint Rock Candy.

Blommorna har jag stämplat på med distress, det går bra att använda vilka stämplar som helst. Fjädrarna hittar ni också hos Ulla. allt finns i månadskitet.


Klockorna är Rub ons från Maya Road. Spetsen finns också i månadskitet!
Lycka till och berätta gärna om jag inspirerat dig! :-)



2 kommentarer:

Ulla sa...

Jag är stum!!!! Vad ska jag säga??? Har tappat hakan totalt...
Den är bara såååååå underbar.

glaha sa...

Helt underbar och här har man mängder att titta på helt underbar. När jag såg den här så kände jag att den vill jag se i verkligheten. Mycket snyggt.