What does "En alldeles vanlig scrappare" means?
The answer is " Just an ordinary scrapper" :-)

söndag, september 09, 2012

Tant Scrappa - "En Halloween inbjudan"

Även vi vuxna blir ibland bjudna på ett Halloween-party! :-D
Eller skickar en inbjudan!
Eller kanske bara en Halloween-hälsning.

Jag har använt mig av en vikning som oftast används till mer vintage-papper och blir så fint.

Men jag utmanade mig att använda de urläckra 7Dots studio papperna!

Vikningen heter på engelska "Napkin Fold Card" och på Splitcoststampers har de en mycket bra tutorial.

Passa på att prova denna vikning nu när Ulla allas vår goa Tant Scrappa har REA och fyll på med allt nytt hon fått in!!!!!

Denna vikning kommer jag göra många gånger, det blev bara så läckert, tycker jag!

Jag har chalkat alla kanter med en ljusgrå/vit chalk för att få den där dammiga känslan.
Bokstäverna hade jag bara i "fel" färg, men använde mig av smooch och målade helt enkelt om dem! :-D Smooch är en färg som ser ut som en nagellacksflaska och Ulla har en del av dem i butiken.

Martha Stewarts scoringboard var guld värd vid denna vikning!



 
Jag har använt eller använt liknande:
 
 
Lycka till med dina vikningar!


4 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Sååå himlans läckert
Kraaaaaam

ann.ian sa...

Fräck inbjudan!

Marita Johansson sa...

Hej igen
Här hittar du mallen på kulan + en massa andra mallar
http://www.cardcarousel.co.uk/store/index.php?main_page=document_product_info&cPath=65&products_id=274

Tigerblomma sa...

Riktigt snyggt! Kul att se den vikningen i ett tuffare uttryck.

Kram
Tigerblomma